فشار چشم
چه مراقبت هایی بعد از لیزر چشم لازم است؟
1398-08-21
استوری ۱
1401-02-19
بیماری aniridia

بیماری Aniridia

Aniridia یک اختلال ژنتیکی نادر چشم می باشد و در واقع از بین رفتن کامل یا بخشی از عنبیه چشم می باشد.

Aniridia یک بیماری مادرزادی می باشد که روی هر دو چشم تاثیر می گذارد.

نام های دیگر این اختلال، Aniridia مادرزادی، و irideremia می باشد.

عنبیه بخش رنگی چشم می باشد که مقدار نور وارده به چشم را با کنترل اندازه مردمک چشم کنترل می کند.

واضح ترین بخش چشم، عنبیه می باشد که رنگ چشم هایتان را تعیین می کند.

افرادی که چشم های روشن یا آبی دارند، رنگدانه های عنبیه شان نسبت به آن هایی که چشم های تیره تر یا قهوه ای دارند، کمتر است.

تاثیرات Aniridia طورییست که در هر کسی متفاوت می باشد.

در برخی از آن هایی که این مشکل را دارند، عنبیه ممکن است تنها به طور خفیفی تحت تاثیر باشد.

در برخی دیگر، مکن است تاثیرات آن عمقی باشد.

علائم بیماری Aniridia چیست؟

Aniridia باعث عدم رشد عنبیه به طور کمی می شود. در برخی دیگر از مردم، عنبیه ممکن است تنها جزیی از آن از دست می رود.

بقیه ممکن است باعث از بین رفتن کل عنبیه شود.

در آن هایی که عنبیه کامل از بین رفته، برخی از بافت های عنبیه معمولا با معاینه با میکروسکوپ یافت می شوند.

علاوه بر تاثیری که روی عنبیه دارد، بیماری Aniridia منجر به علائمی در چشم می شود.

بیماری aniridia

علائم و عوارض آن عبارتند از :

حساسیت به نور : برخی تجربه چنین موردی را دارند که به آن فوتوفوبیا می گویند. باعث مشکلات دیداری می شود.

مشکلات قرنیه : افراد دچار بیماری Aniridia، کمبود سلول های اندام های ملتحمه در آن ها دیده می شود.

گاها در قرنیه دیده می شود.

آب سیاه : ممکن است این بیماری منجر به افزایش فشار در چشم شود، که منجر به آب سیاه می شود.

آب مروارید : افرادی که Aniridia دارند، در معرض خطر بالایی از آب مروارید می باشند.

نیستاگموس : گاها نوزادانی که آنیریدیا دارند، علائم نیستاگموس در آن ها دیده می شود. چشم ها حرکات مورب دارند.

مشکلات شبکیه

تومور ویلمز